Pojazdy Hyundai i Kia, zasilane silnikami diesla 1.7 CRDi, cieszą się popularnością na polskim rynku motoryzacyjnym już od kilkunastu lat. Wielu użytkowników decyduje się na ten typ jednostki napędowej ze względu na jej solidność, oszczędność, dobre osiągi i niskie koszty utrzymania. W niniejszym artykule omówimy opinie właścicieli tych samochodów, a także sprawdzimy, jakie potencjalne awarie i usterki mogą występować w użytkowanych przez nich silnikach 1.7 CRDi.
Opinie użytkowników o 1.7 CRDi Hyundai i Kia
Zbiorcze opinie na temat silników 1.7 CRDi używanych w modelach Hyundai i Kia są z reguły pozytywne. Użytkownicy zaznaczają, że jednostka ta jest wyjątkowo trwała i odznacza się wysoką kulturą pracy. Szczególnie chwalą sobie jej działanie na tzw. długim trasach, gdzie osiąga też najlepsze wyniki pod względem zużycia paliwa. Z drugiej strony, nie brakuje również opinii, że na krótkich, miejskich odcinkach spalanie może nieco wzrosnąć.
Wielu kierowców docenia także miarowe osiągi silnika 1.7 CRDi, który dla większości użytkowników zapewnia wystarczającą dynamikę jazdy. Chociaż nie jest to jednostka sportowa, umożliwia płynne poruszanie się po drogach, również tych szybkiego ruchu.
Potencjalne awarie w silnikach 1.7 CRDi
Niemniej, jak każda technologia, silniki 1.7 CRDi nie są wolne od potencjalnych problemów. Wśród najczęściej zgłaszanych usterek przez użytkowników znajdują się problemy z turbiną. W niektórych przypadkach może dojść do jej uszkodzenia, co skutkuje spadkiem mocy silnika i większym zużyciem paliwa.
Warto również zdawać sobie sprawę, że jak w każdym silniku wysokoprężnym, tak i w 1.7 CRDi stosowany jest układ EGR. Jego zadaniem jest ograniczenie emisji tlenków azotu, ale niestety często bywa on źródłem różnych problemów. Niekiedy konieczna jest wymiana całego układu, co wiąże się z dość dużym wydatkiem.
Choć bardzo rzadko, ale zdarzają się także przypadki awarii pompy wody, co najczęściej skutkuje przegrzaniem silnika. W takim przypadku konieczna jest natychmiastowa reakcja i odwiedzenie serwisu.
Analiza typowych usterki dotyczących modeli Hyundai i Kia z silnikiem 1.7 CRDi
Wszystkie wymienione wcześniej problemy dotyczą jednak niewielkiego procenta pojazdów z silnikiem 1.7 CRDi. Zdecydowana większość użytkowników nie doświadcza poważniejszych usterek.
Analitycy w branży motoryzacyjnej twierdzą, że jednym z najpowszechniejszych problemów z tym silnikiem jest zanieczyszczenie układu EGR. Ta usterka objawia się utratą mocy silnika, nierówną pracą biegu jałowego oraz zwiększonym zużyciem paliwa. Najczęstej jednak problem ten da się rozwiązać poprzez czyszczenie układu lub jego wymianą.
Podsumowując, silniki 1.7 CRDi stosowane w autach Hyundai i Kia to jednostki, które w większości przypadków są niezawodne i oszczędne. Ich ewentualne problemy są znane i przewidywalne, a często da się je rozwiązać bez większych kosztów. Dlatego też nie powinny one skutecznie odstraszać od zakupu samochodu z tym silnikiem.